LED light coupler

<strong>Background</strong><br>

High-performance LEDs typically have a lens positioned right on top of the emitting surface. With this lens it is possible to emit more light from the LED. Unfortunately, this lens also prohibits attaching an optical component directly to the LED. Typical LEDs have a very broad solid angle of emission whereas waveguides typically have only a very small acceptance angle for light to be coupled into it. Therefore the coupling efficiency between an LED and a waveguide decreases as the distance between the components increases.<br><br> <strong>Technology</strong><br> We offer improved coupling efficiency by using a sleeve between the LED and the waveguide. This sleeve has an inner reflective surface in the shape of a truncated cone, allowing more light to be coupled into the waveguide, thereby increasing the coupling efficiency. A further advantage is that the position of the lens right above the LED can be varied relative to the sleeve, so that the divergence and intensity at the distal end of the waveguide can be adjusted and optimized as desired. The lens and sleeve are separate components which can be positioned relative to each other during the fabrication process. <br><br> <strong>Benefits</strong> <ul> <li>Increased coupling efficiency</li> <li>Adjustable divergence and intensity at distal end of waveguide</li> <li>Easy fabrication </li> </ul> <p><strong>IP Rights</strong><br> US patent application filed (05/2012) <br> <br> <strong>Patent Owner</strong><br> Technische Universität Berlin</p>

Weitere Informationen: PDF

ipal GmbH
Tel.: +49 (0)30/2125-4820

Ansprechpartner
Dr. Dirk Dantz

Media Contact

info@technologieallianz.de TechnologieAllianz e.V.

All latest news from the category: Technologieangebote

Back to home

Kommentare (0)

Schreiben Sie einen Kommentar

Newest articles

Maersk-Schiffe ab 2024 mit Methanol-Antrieb

Relevanz von NBS-Forschungsprojekt wird bestätigt. Mit einer diese Woche verkündeten Entscheidung der größten Reedereien der Welt wird de facto die Forschung der NBS Northern Business School nachdrücklich bestätigt, wie Prof….

Künstliche Organe als „Flugsimulator“ für die Chirurgie

Cyber Valley Forschende haben medizinische Lehrmittel entwickelt, die in Zukunft die Ausbildung von Chirurg:innen unterstützen könnten – ähnlich wie Flugsimulatoren angehende Pilot:innen. Das Team hat eine Reihe künstlicher Organe entwickelt,…

Autonome Schwimmplattform für Rettungsmissionen

Für Pkws und Lkws wird das autonome Fahren bereits intensiv untersucht. Darüber hinaus ist die Technologie auch für den Wassereinsatz vielversprechend: Selbstfahrende Boote können beispielsweise bei Überschwemmungen den Transport von…

Partner & Förderer