Start-up control and speed monitoring of a rail vehicle
In the start-up process of a rail vehicle, for instance when leaving the train platform, it is desirable to achieve a comfortable and yet efficient acceleration of the carriage(s). It Is furthermore essential that the preselected target speed is steadily maintained regardless of the inclination and mute of the track to avoid harmful vibrations or jolts in the carriage train. Speed regulators are frequently used to achieve this Performance. Available regulators however, suffer from instable performance and typically do not account for the diverging mass of the rail vehicle (e.g. due to the different number of carriages. or how they are loaded). The method involves forming a differential speed value from the actual and the targeted speed values.
Weitere Informationen: PDF
PVA Mecklenburg-Vorpommern AG
Tel.: +49 (0)381/49 74 74 0
Ansprechpartner
Moritz v. GrotthussDr. Rüdiger Werp
Media Contact
Alle Nachrichten aus der Kategorie: Technologieangebote
Neueste Beiträge
Bakterien für klimaneutrale Chemikalien der Zukunft
Forschende an der ETH Zürich haben Bakterien im Labor so herangezüchtet, dass sie Methanol effizient verwerten können. Jetzt lässt sich der Stoffwechsel dieser Bakterien anzapfen, um wertvolle Produkte herzustellen, die…
Batterien: Heute die Materialien von morgen modellieren
Welche Faktoren bestimmen, wie schnell sich eine Batterie laden lässt? Dieser und weiteren Fragen gehen Forschende am Karlsruher Institut für Technologie (KIT) mit computergestützten Simulationen nach. Mikrostrukturmodelle tragen dazu bei,…
Porosität von Sedimentgestein mit Neutronen untersucht
Forschung am FRM II zu geologischen Lagerstätten. Dauerhafte unterirdische Lagerung von CO2 Poren so klein wie Bakterien Porenmessung mit Neutronen auf den Nanometer genau Ob Sedimentgesteine fossile Kohlenwasserstoffe speichern können…